מכללה צבאית הר הצופים - נייר עמדה

20/12/2012
 
‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ תכנית לבנייה של מכללת צה"ל בהר הזיתים (תכנית 51870)
ינואר 2013
כתב: אביב טטרסקי, תחקירן עיר עמים
 
ב-19/12/12 הסתיימה התקופה להגשת התנגדויות הציבור לתכנית להקמת מכללה צבאית בהר הזיתים - תכנית 51870 (התכנית הופקדה להתנגדויות הציבור על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, ביום 19/10/12) התכנית מקודמת על ידי הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים) בשיתוף עם עיריית ירושלים ומשרד הביטחון ומשמעותה היא הקמה של מתחם צבאי גדול בירושלים המזרחית, למרגלות בית החולים אוגוסטה ויקטוריה והמתחם הלותרני.

על פי תקנון התכנית, המכללה תיבנה על פני שטח של כ-11 דונם (כלל השטח שבתכנית הוא 14 דונם). המכללה מיועדת להיות משכנן החדש של תכניות ההכשרה לקצונה הבכירה בצה"ל – בית הספר לפיקוד ומטה, המכללה לביטחון לאומי וכו'. מדובר על מתחם גדול שילמדו בו מאות קצינים מידי יום.
בעת הדיון הודגש, שמדובר במהלך שיספק מקומות תעסוקה וימשוך לעיר אוכלוסיה מקרב משרתי הקבע. כמו כן יוחסה חשיבות רבה שהמכללה הצבאית תמוקם בעיר הבירה. המיקום במזרח העיר נועד לאפשר שיתוף פעולה עם האוניברסיטה העברית בהר הצופים. ראש העיר ניר ברקת הגיע במיוחד לדיון וקרא לחברי הועדה לאשר את התכנית.
ב 16/1/13 התקיים בועדה המקומית לתכנון ובניה דיון בהתנגדויות לתכנית. ההתנגדות העיקרית הוגשה על ידי 5 פלסטינים, שהשטח עליו אמורה לקום המכללה הופקע מהם. בין השאר הם טענו שהליך ההפקעה מעול...המשך קריאה