חומה בגובה של שמונה מטרים ובאורך של ארבעה קילומטרים, שתפריד בין הנהגים הישראליים לנהגים הפלסטיניים, נבנתה לאורך כביש 437 מאזור מעלה אדומים לאזור ירושלים. הכביש, שנסלל כדי להבטיח הקלה משמעותית בעומסי התנועה לנהגים המגיעים מההתנחלויות באזור בנימין, זכה בפי הפלסטינים לכינוי "כביש האפרטהייד".
הפרויקט לבניית הכביש הוא יוזמה של משרד התחבורה בעלות של יותר מ-150 מיליון שקלים, והוא חלק מתכנית "ירושלים רבתי" של משרד התחבורה ליצירת רצף טריטוריאלי שיחבר את ההתנחלויות בבנימין לירושלים. הפלסטינים כב...המשך קריאה
חומה בגובה של שמונה מטרים ובאורך של ארבעה קילומטרים, שתפריד בין הנהגים הישראליים לנהגים הפלסטיניים, נבנתה לאורך כביש 437 מאזור מעלה אדומים לאזור ירושלים. הכביש, שנסלל כדי להבטיח הקלה משמעותית בעומסי התנועה לנהגים המגיעים מההתנחלויות באזור בנימין, זכה בפי הפלסטינים לכינוי "כביש האפרטהייד".
הפרויקט לבניית הכביש הוא יוזמה של משרד התחבורה בעלות של יותר מ-150 מיליון שקלים, והוא חלק מתכנית "ירושלים רבתי" של משרד התחבורה ליצירת רצף טריטוריאלי שיחבר את ההתנחלויות בבנימין לירושלים. הפלסטינים כבר נוהגים בכביש זה, כשהישראלים יחנכו אותו ביום חמישי הקרוב. כמו כן, כל פלסטיני שיבקש להיכנס לכביש הישראלי ייתקל במחסום המשטרתי וכניסתו לא תתאפשר.
"הכביש מכונה 'כביש האפרטהייד'", ציין זכריה אבו אלחלאוה, תחקירן שטח בעמותת "עיר העמים". "הוא מתחיל מהעיירה ענאתא, ממשיך עד א-זעיים, ואז מגיע לצד הישראלי. הוא מחבר התנחלויות רבות שקרובות מדי לרמאללה".
פעיל נוסף של עמותת "עיר עמים", אביב טטרסקי, הביע התנגדות לבניית החומה: "מצד אחד ניסע אנחנו, אדוני הארץ, כששני מטר מאיתנו יסעו פלסטינים נטולי זכויות, ובתווך תתנוסס לה החומה", הסביר טטרסקי. "מדינת ישראל רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: גם לדמיין שאנחנו מדינה דמוקרטית, גם לספח דה-פקטו עוד התנחלויות אל ירושלים וגם להמשיך לשלוט במיליוני פלסטינים".
מנגד, פעיל הימין עו"ד איתמר בן גביר פסל את הטענות לאפליה אסורה: "אף אחד לא מפלה כאן ערבים כי הם ערבים, אלא אומרים שיש כאן בעיה ביטחונית", הבהיר בן גביר. "אני גר בחברון ול-97 אחוזים משטח העיר לא נותנים לנו להיכנס כי אנחנו יהודים - זו גזענות".