פנייה לניר ברקת בנוגע לפיטורי נהגים ערבים ב'אגד' ועמדתו הגזענית של סגנו יוסף דייטש

24/11/2014
דרישה דחופה בעניין מכתבו של מ"מ וסגן ראש העיר יוסף דייטש הקורא לפיטור נהגים ערבים באגד וחברות התחבורה השונות בירושלים
 
בימים האחרונים יצאו נהגי אגד הערבים בירושלים לשלושה ימי אבל ולא הגיעו לעבודתם בתיאום עם מקום עבודתם, זאת לאור מציאתו של אחד הנהגים תלוי באוטובוס בו נהג.

הסיבה העיקרית לנקיטת צעד זה על ידי הנהגים הינה תחושה של חוסר ביטחון אישי בנסיעתם, עקב התקפות של נוסעים. הנהגים מדווחים, כי לאור המצב הפוליטי ההולך ומחריף עליהם להתמודד יום יום עם התנכלויות חוזרות ונשנות על רקע מוצאם, ועל פחד אמיתי לבצע את תפקידם.

לאור מציאות עגומה זו תפקיד עיריית ירושלים, משרד התחבורה וכלל הגורמים הנוגעים בדבר הוא להרגיע את הרוחות ולספק ביטחון אישי לנהגים אלו.

מכתבו של מ"מ וסגן ראש העיר יוסף דייטש בו הוא דורש מחברת אגד לפטר באופן מיידי את הנהגים השובתים בטענה שהם מהווים סכנה בטחונית לציבור הנוסעים, הינו מכתב פוגעני ומסוכן: המכתב מעורר חשש כבד להשתקה ופגיעה בחופש הביטוי של הנהגים. הצהרתו של מר דייטש כאילו נשקפת מהנהגים סכנה לחיי אדם, והכללת ציבור שלם תחת הכותרת של "גורמי טרור", מהווה ביטוי חמור של גזענות, אשר במצב הנפיץ בירושלים כיום הופך בנקל להסתה נגד ציבור עובדים שכל חטאם הוא תחושת האיום וחוסר הביטחון הפיזי שהם חווים זה חודשים.

יתרה מזאת המכתב האמור מייחס כוונת טרור לכל ערבי, מה שמהווה השתקה ובפועל ליבוי הפחד והשנאה בעיר, במקום הרגעתה. בהיותו חתום ע"י דמות ציבורית הכירה הוא מעניק לגיטימציה להתבטאויות נוספות של גזענות והסתה.

אנו קוראים לך מר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, לגנות באחת את המכתב המדובר ולהוקיע כל גילוי של גזענות והסתה כנגד תושבי ירושלים מצד חברי מועצה ובכלל. לא ייתכן שסגן ראש העיר יתבטא באופן כה פוגעני ומסוכן וראש העיר יעמוד מנגד. בנוסף, אנו קוראים לך לצאת להגנת העובדים, אשר חלקם כבר חזרו לעבודה ומתמודדים עם מציאות אלימה ומורכבת, לנקוט בכל האמצעים בכדי להבטיח את ביטחונם האישי, ולמנוע המשך פגיעה בהם.

דרישה דחופה מתאריך 24.11.14, בעניין מכתבו של מ"מ וסגן ראש העיר יוסף דייטש הקורא לפיטור נהגים ערבים באגד וחברות התחבורה השונות בירושלים....המשך קריאה